12 Ağustos 2007 Pazar

Kendi kariyerinizi yaratın

Yenibiriş  

 

Kendi kariyerinizi yaratın

 

Çalışanlar arasında en çok tartışılan konulardan biri yöneticilerin iş yaşamlarında sıkıntı çekip çekmediğidir. Genellikle yöneticilerin sıkıntı çekmediği görüşü hakimdir. Bunun nedeni yöneticileri çalışanlardan farklı bir yere koymak, sıkıntı çekmedikleri ispatlamaya çalışmaktır bir anlamda. Oysa yöneticilerin de bir zamanlar çalışan olduğu ve aynı sıkıntıları yaşamış olduğu hep unutulur.

Ünlü perakende devi Best Buy’ın CEO’sunun yaşamını bu duruma örnek gösterebiliriz. Best Buy CEO’su Brad Anderson, çok başarılı bir şirketin başında olsa da, işe ilk başladığı yıllarda son derece sevimsiz şeyler yaşadığını söylüyor.

PBS televizyonunda, “CEO Değişimi” programına katılan Anderson, yaşadıklarını şöyle anlatıyor: “Başarısız bir öğrenciydim, üniversiteye kabul edilemediğim için ancak koleje gidebildim. Rehberlik hocam, üniversiteyi unutmamı söylemişti ama onu hiç suçlamadım. Başarılarım her şeyin kanıtı oldu.”

Anderson koleji bitirir, iş yaşamı için önemli bir seminer programına kayıt olur, fakat bu sefer de semineri bırakmak zorunda kalır. Üstelik nedeni de ilginçtir: “İnsanların arasında konuşmaktan nefret ediyorum!”

İşin şaşırtıcı yanı, Anderson’un okulu bırakır bırakmaz Sound of Music şirketinde ‘satış’ departmanına kabul edilmesidir. Anderson o günleri, “Satış yapmayı hiç sevmiyordum, çoğu kez işi bırakmayı düşünüyor, sonra vazgeçiyordum. Müşterilerle sürekli konuşmak, dert anlatmakta zorlanıyordum” cümleleriyle anlatıyor.

Bir gün çalıştığı şirkete şu teklifte bulunur: “Müşterilere 80 mil uzaklıkta da satış yapmak istiyorum. Orada bir bayii açıp, çalışacağım.”

Şirket yetkilileri bu öneriyi kabul eder. Anderson’un çalışma isteği ve azmi mağazanın kurucusunu Dick Shulze’in dikkatini çeker ve bu, Best Buy’ın kapısının da aralanmasıdır bir anlamda.

Anderson, iş dünyasında başarının ilk günkü deneyimimizle alakalı olmadığını çünkü zamanla her şey gibi insanların da değiştiğini söylüyor. Bunu çalışanlarına da anlatıp, yol göstermeye çalışıyor. Ona göre motivasyon kişinin dünyayı nasıl gördüğü ile ilgili bir durumdur. Eğer çalışanlarınızı iyi tanıyıp, ihtiyaç ve isteklerini bilemezsiniz onlara yol gösteremezsiniz.

Best Buy’ın yüzde 60 büyüyerek, 2004 yılında Forbes dergisi tarafından ‘Yılın Şirketi’ seçildiğini düşünürsek, başarısız bir öğrencinin de nasıl başarılar elde edebileceğini görebiliriz. Unutmamak da fayda var: Herkes kendi kariyerini yaratır ve bu gün CEO olanlar da eski birer çalışandır!

Kaynak: HR Magazine

Yazar Hakkında :


editor@yenibiris.com

 

Hiç yorum yok: