-Çalışanlarınızı daha iyi anlamak ve yönetebilmek için hayatınızda bazı temel kavramların mutlaka olması gerek: Sabırlı olmak, ince espri yeteneğine sahip olmak, zarif davranmak, sebat etmek, olaylara pragmatist yaklaşmak, saygıyı ön planda tutarak karşındakini anlamaya çalışmak. -Şirketinizde yapacağınız değişikliklerin uzun vadede getirilerini de düşünmelisiniz. Bu değişiklik ve kararların şirketinize etkilerini hesap ederken, birkaç yıl içinde neler olacağını az çok tahmin etmeniz ilerideki projelerinizde yardımcı olur. -Yapacağınız tüm değişiklikler ve şirket içi davranış farklılıklarını uygulamada, yapmak istediklerinizin kültürünüzle alakalı olup olmadığını, yeni fırsatlar sunup sunmadığını iyi değerlendirin. Doktor W. Edwards Deming’in de vurguladığı gibi: “Amacınızın değişmez kuralı yaşadığımız kültüre sadık kalarak iş düzenini kurgulamaktır.” -Planladığınız değişikliklerde çalışanlarınızın deneyimlerinden de yararlanmak önemli. Onlarla fikir alışverişinde bulunmak karşılıklı güvenin oluşmasını ve yapılan hataların bir daha tekrarlanmamasını sağlar. -Değişiklikleri iş dünyasının dinamiklerine göre düzenleyip, aylık raporlar alarak yaparsanız, gerekli şeyleri daha iyi saptayabilirsiniz. -Değişim demek risk almak demek. Değişimler yöneticilerde de korku yaratabilir. Korkuları azaltmak için tam olarak nelerde değişiklik yapacağınızı belirleyebilirsiniz. Bu şekilde çok daha rahat hareket etmek mümkün. -Etkileyici değişimler yaparken her an, her duruma karşı hazırlıklı olmalı. Eski şirket yapınızda olanları değerlendirmek, yeni oluşumları düzenlerken kolaylık sağlar. Yazar Hakkında : editor@yenibiris.com |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder