21 Eylül 2007 Cuma

Yönetim anlayışımız

Makale  

 

Yönetim anlayışımızı nelere göre değiştirmeliyiz?

 

İş dünyasında sürekli farklılaşan dengeler yönetim anlayışında değişikliklere neden oluyor. Aşağıda, www.about.com’dan derlediğimiz öneriler bu değişikliklerin nasıl olması gerektiği hakkında ipuçları veriyor.

-Çalışanlarınızı daha iyi anlamak ve yönetebilmek için hayatınızda bazı temel kavramların mutlaka olması gerek: Sabırlı olmak, ince espri yeteneğine sahip olmak, zarif davranmak, sebat etmek, olaylara pragmatist yaklaşmak, saygıyı ön planda tutarak karşındakini anlamaya çalışmak.

-Şirketinizde yapacağınız değişikliklerin uzun vadede getirilerini de düşünmelisiniz. Bu değişiklik ve kararların şirketinize etkilerini hesap ederken, birkaç yıl içinde neler olacağını az çok tahmin etmeniz ilerideki projelerinizde yardımcı olur.

-Yapacağınız tüm değişiklikler ve şirket içi davranış farklılıklarını uygulamada, yapmak istediklerinizin kültürünüzle alakalı olup olmadığını, yeni fırsatlar sunup sunmadığını iyi değerlendirin. Doktor W. Edwards Deming’in de vurguladığı gibi: “Amacınızın değişmez kuralı yaşadığımız kültüre sadık kalarak iş düzenini kurgulamaktır.”

-Planladığınız değişikliklerde çalışanlarınızın deneyimlerinden de yararlanmak önemli. Onlarla fikir alışverişinde bulunmak karşılıklı güvenin oluşmasını ve yapılan hataların bir daha tekrarlanmamasını sağlar.

-Değişiklikleri iş dünyasının dinamiklerine göre düzenleyip, aylık raporlar alarak yaparsanız, gerekli şeyleri daha iyi saptayabilirsiniz.

-Değişim demek risk almak demek. Değişimler yöneticilerde de korku yaratabilir. Korkuları azaltmak için tam olarak nelerde değişiklik yapacağınızı belirleyebilirsiniz. Bu şekilde çok daha rahat hareket etmek mümkün.

-Etkileyici değişimler yaparken her an, her duruma karşı hazırlıklı olmalı. Eski şirket yapınızda olanları değerlendirmek, yeni oluşumları düzenlerken kolaylık sağlar.

Yazar Hakkında :


editor@yenibiris.com

 

Hiç yorum yok: