4 Eylül 2007 Salı

Yönetici zamanını nasıl yönetir?

Zamanla en çok yarış halinde olan insanlar kimler? Araba pilotları, hız tutkunları ve tabii ki yöneticiler. Yöneticiler günün 24 saatini dolu dolu yaşarlar, ama yine de 24 saatin yetmediğinden şikayet ederler. Büyük şirketleri ve onlarca insanın yönetseler de zamanın yönetimiyle ilgili zaman zaman sorunlar yaşarlar.

Uzun toplantılar, kıyasıya rekabete karşı mücadele, yeni fikirler, projeler... Peki, yöneticiler zaman yönetimi konusunda eğitim almanın dışında neler yapabilir? Internet sitesi www.about.com, birçok şeyi aynı anda yapmanın getirdiği stresten kurtulmak için birkaç küçük ipucu veriyor...

-Aciliyet ve önceliklere göre liste: Sabah uyandınız, yoğun bir gün sizi bekliyor. Öncelikle yapmanız gereken, bir program. Böylelikle gün içinde yapılması gerekenleri liste haline getirip, güne daha verimli başlamak... Zaman ayırabilirseniz bu listeyi daha uzun süreli düzenlemek de mümkün. İki haftalık, aylık... Önemli olan en acillerin başa yazılması. Bu listenin kolayca ulaşılan bir yerde olması iyi olur. Ne yapacağınızı kolaylıkla hatırlamanız açısından.

-Sık sık iş molası: Çok yoğun tempoda yaşayanların bir başka sıkıntısı da unutmak. Düzenli aralıklarla mola vermek (ve bu molaları gerçekten kendinize ayırmak) zihni toplamaya yardımcı olur, işe dönüşte verimi artırır.

-İş paylaşımı: “Her işi kendim yaparım, kimseye iş bırakmam” düşüncesine sahipseniz bir an önce bundan kurtulmanın yollarına bakmanızı öneririz. Bu konu bir cümleyle geçiştirilecek gibi değil ama en azından elemanlarınızın yapabileceği şeyleri onlarla paylaşıp yükünüzü hafifletebilirsiniz.

-Kolay organize olabilme: Acil durumlarda kolay organize olabilmek önemli. Aynı şey çalışanlarınız için geçerli. Ani gelişmelerle sık sık karşılaştığınız bir işle meşgulseniz bu özelliğinizle daha kolay hareket edersiniz.

-“Hayır” demeye ne dersiniz?: Özel hayatınız ve iş hayatınızla ilgili koyduğunuz sınırlar belirgin olmalı. Zaman zaman çoğumuz eve iş götürüyoruz ama bu durumu alışkanlık haline getirmek tehlikeli. Özel yaşamın verimi iş hayatını da etkiliyor. Hatta zaman yönetimi eğitimcileri, eve kesinlikle iş götürmemeyi öneriyor.

-İyi bir uykuya kim hayır diyebilir: Özellikle uzun saatlerin ofiste ya da toplantıda geçtiği bir günün sonunda güzel bir uyku, morali yükseltir. Çalışanların ve diğer iş arkadaşlarınızın karşısına yorgun ve uykusuz çıkmak onların da keyfini kaçırabilir.

Zaman konusunda çok daha fazlasına ihtiyacınız varsa bu konuda bir seminere katılabilirsiniz. “Buna vakit yok” diyorsanız böyle bir eğitim sizin için zorunlu demektir.

Yazar Hakkında :


editor@yenibiris.com

 

Hiç yorum yok: