29 Kasım 2007 Perşembe

Fıkra

BAŞKANLAR

ABD Başkanı, İngiltere Başbakanı ve Türkiye Başbakanı, bir gün, bir toplantıda bir araya gelmişler. Tabii, 3 lider bir arada olur da, sormaz mı gazeteciler?
Önce Amerika Başkanına sormuşlar:
"ABD'de bir memur ne kadar parayla geçinir? Siz kaç para veriyorsunuz?"
Cevap vermiş Başkan:
"Valla ben, 2 bin dolar veririm. Bin doları ile geçinirler... Geri kalan bin doları ne yaparlar, nerede harcarlar, hiç sormam!"
Gazeteci, aynı soruyu İngiltere Başbakanına da sormuş... O da cevap vermiş:
"Ben, memuruma 3 bin sterlin veririm. Geçinmesi için 2 bin sterlin yeterli.
Artan bin sterlini ne yapar, nerede harcarlar, beni hiç ilgilendirmez!" Her ikisinden bu cevapları alan gazeteci, bu defa da Türk Başbakanına sormuş aynı soruyu:
"Türkiye'de bir memurun geçim standardı nedir? Kaç para ile geçinebilirler? Siz kaç para veriyorsunuz?"
O ne dese beğenirsiniz?
"Valla, Türkiye'de bir memurun geçinebilmesi için en az 800 milyon lira lâzım. Ama ben 400 milyon lira veriyorum!.. Geri kalan 400 milyonu nereden bulurlar, nasıl geçinirler beni hiç ilgilendirmiyor!"

Hiç yorum yok: