31 Temmuz 2007 Salı

Erkekleşen Kadınlar

Bu kadar Amerikanlaşan dünyadan gına geliyor bazen insana.
Hayal fabrikası Hollywood başlattı bu işleri.
Ortalıkta son 15 - 20 yıldır dolaşan yeni bir kadın
kahraman tipi var ya.
Ondan bahsediyorum işte.

Böyle kadın, düşman başına dostlar.
Genç, güzel, ateşli, seksi, dinamik, çağdaş, görgülü,
zeki, eylemci, kültürlü ve korkusuz bir kadın bu.

Tam bir erkekeriten ya da erkeköğüten diyebiliriz yani.

Hani bilirsiniz yaşlı adam, genç metresinin,
kimi zaman ( hayat kadının ) üzerinde ölür ya.
Çok olur bu tür vakalar ve konuşulur.

Erkekler arasında genel de,
‘’ ne güzel bir ölüm’’ gibi algılanır bu olay.
Oysa ben hep kadını düşünürüm.
Düşünün üzerinizde birisi ölüyor.
Hem de o işi yaparken.

Bu filmlerde ki kadınlar da bana bunu hatırlattı nedense.

Hani hem eylemci, hem seksiler ya.
Sevişmenin en ulaşılmaz zirvelerinde dolaşırken,
yastığın altından silahını çekip,
perdenin arkasındaki adamı vurur
sonra da hiç bir şey olmamış gibi
sevişmeye kaldığı yerden devam edebilir.

Bir zamanlar Dişi Bond derlerdi bunlara.
Ama bu yeniler pek beter vallahi,
Bond’u mumla aratıyolar erkek milletine.

Bu kadar adam döven bir kadınla
yatağa girme cesareti gösteren erkeklere de
gıpta ediyorum doğrusu.
Ne cesaret ?

Beni de döver korkusu değil inanın.
Adam dövmekten nasır tutmuştur bu kadının her tarafı yani.
Ama Hollywod işte, izin vermiyor nasırlaşmaya.

Neyse efendim konumuza gelelim.
Hollywood’tan başlayan bu moda, siyaset dünyasına da yansıdı sonra.
En olmayacak işleri, en olmayacak kişilere yaptırma modası bu.

Hatırlarsanız aynı kafa Ariel Şaron’u da
kanat takıp barış güvercini yapmıştı.

Ortamı o kadar zehirliyorsunuz ki,
gün geliyor Mehmet Ağar barış güvercini oluyor yani.
Daha neler göreceğiz bakalım.

Ertuğrul Özkök Cemaatte Taşınma Zamanı
başlıklı yazısında bakın ne demiş bu gün ;

’’ Mesela...
Yıllardır türbanı tartışıyoruz. Bu sorunun çözümü için ilk adımı CHP atmalıdır.
Mesela...
Yıllardır Kürt sorununu çözmeye çalışıyoruz. Bu konuda ilk adımı MHP atmalıdır.
Mesela...
Yıllardır üniter devletin parçalanması, bölünme ve Sevr paranoyasıyla yaşıyoruz.
Bu konuda ilk güven verici adımı DTP atmalıdır.
Mesela...
Yıllardır bir kısmımız hayat tarzlarımızı, laikliği tehlikede görüyoruz.
Bu konuda en güven verici girişimi AKP yapmalıdır. ’’

Ne yani kadınlar hem adam dövüp,
hem de seksi olamazlar mı ? diye sorarsanız.

Olurlar, olurlar.

Ben sadece böylesiyle yatağa girmeyeceğimi söyledim, hepsi bu.
Hele öyle perdenin arkasında saklanmış adamlar filan…
Yok, ben almayım ama alana da mani olmayım.

Perdenin arkasında ki adamı vuracak bir kadın mı kurtaracak
yoksa bu memleketi, ne dersiniz ?

Ayhan Ünlü

Hiç yorum yok: