29 Ocak 2010 Cuma

Hasircizâde Mehmet Aga,

 Hasircizâde Mehmet Aga, bir gun Fuat Pasa'nin yaninda iken pasanin pirlanta yuzugune dikkatle bakmaga baslamıs. Fuat Pasa sormus.

- Yuzugume mi bakiyorsun?

- Evet Pasam... Tasini merak ettim.

- Elmastir.

- Guzel. Fakat faydasi nedir?

- Hic...

- Peki, ne gelir getirir?

- Hic.

- Yazik. Benim de babadan kalma bir cift tasim var; bana senede elli altin getirir.

- Amma yaptin ha! Ne tasi ki bu?

- Degirmen tasi! Zira bu tas sayesinde hem nafakami cikariyorum, hem hayir hasenat yapiyorum hem de insanlara bu tas sayesinde hizmet ediyorum.

 

YANi : istediginiz kadar bilgi ile donatilmis olun, bir degil 3-4 universite bitirmis olun, isterseniz tum AB ulkelerinin dillerini konusun, eger bu bilgileriniz ve hunerleriniz bir fayda saglamiyor, basta kendiniz olmak uzere diger insanlara bir hizmete vesile olmuyorsa o zaman yukten baska nedir? Tipki parmaginda pirlanta yuzuk tasiyan birine o tasin hicbir gelir elde etmemesi gibi..

 

 

Hiç yorum yok: