5 Ocak 2010 Salı

DOST MU,DÜŞMAN MI KAZANMAK İSTERSİNİZ???

Theodora Roosveld Beyaz Saraydayken ''''Eğer yaptıklarımın yüzde yetmiş beşi doğru olsaydı beklentilerimin çoğunu elde edebilirdim''''demişti..pek çok insan kendi hatalarını bile bile başkalarını acımasızca eleştiri.sözcüklerle değil sadece..bir bakış,bir vurgu,bir davranışlada bunu yapabilir..ama inanın bu durumda kimse size hak vermiyor genelde..çünkü bunu yaptığınızda o kişinin aklına,yargısına,özsaygısınada saldırdığınızı düşünebiliyor..ve aynı hakkı kendisinde de görüp size oklarını fırlatabiliyor..insanların düşüncelerii değiştiremezsiniz..onlara Platon veya Kant mantığıyla da cevap verseniz değişmaz sonuç..sadece incinir ve incitirsiniz..Einsteinin dediği gibi..''''.Ön yargıyı kırmak,atomu parçalarına ayırmaktan zordur..''''genellikle ben birine bir şey anlatmayı aklıma koyduysam bunu hissetirmeden yapmayı tercih ederim..yani Alexsandr Pope''nin yolunu izlemeye çalışarak..''''Birine bir şey öğretirken ,öğretiyor gibi davranmayın..unuttuğunu varsayın..ne güzel bir davranış..Bir de şimdiki aydınların davranışlarına bakın..parmaklarını sallaya sallaya,dünyayı ben yaratım edalarıyla...oysaki yüzyıllar önce Sokrates''in söylediği söz hayat düsturumuz olmalı..''''Bildiğim bir şey varsa o da hiç bir şey bilmediğimdir''''şimdiki aydınlarımız!!! sokrates''ten daha mı akıllılar?hiç sanmıyorum..sadece insan psikolojisinden bi haberler..biri bize yalnış bir şey söylediğinde bile HAYIR..ÖYLE DEĞİL demek yerine bende yanılmış olabilirim amadoğrusunu öğrenmek isterim...durumu birde birlikte gözden geçirsek desek acaba kıyametmi kopar?bu yazıya yazmama tv deki tartışan 2konuk neden oldu..sözüm ona bir sosyolgtu..ama benim gözümde bir sosyopat!!!!!öyle hırçın,öyle agresiftiki toplumun bu kadar gergin olduğu bir ortamda kavgamı yoksa sakince düşünme,ortak bir yol bulamayamı ihtiyaç var diye söylendim kendi kendime..bence toparlanmak gerek,sağ duyu gerek...dost bulmak ve dost kalabilmek gerek şu üç günlük dünyada..düşmanlık sadece bizi örseler yok eder..bizim düşmanlarımıza pirim kazandırır..ve en önemliside uyanmak gerek...

http://blog.haberturk.com

 

 

Hiç yorum yok: