4 Mart 2008 Salı

Kadeş Savaşı.../Fıkra


Tarih dersinde öğretmen birini tahtaya
kaldırmış ve sormuş:
-Oğlum Kadeş Savaşını kim yaptı?
Çocuk hemen yanıtlamış:
-Hocam vallahi billahi ben yapmadım.
Hoca sinirinden çıldıracak. O sinirle
dışarıya çıkmış, koridorda Matematik öğretmenini
görmüş ve durumu Matematik öğretmenine anlatmış:
-Hoca hanım bu öğrenciler beni çıldırtacak;
Kadeş Savaşını kim yaptı diye soruyorum,
vallahi billahi ben yapmadım diye yanıt
veriyorlar, çıldıracağım...
-Hocam üzülmeyin çocuktur bunlar hem yaparlar
hem de yapmadım derler... Tarihçinin sinirleri
iyice tepesine çıkmış ve soluğu Müdür Bey'in
odasında almış.
-Müdür Bey bu nasıl bir okul, ne öğrencisinde
hayır var, ne de öğretmeninde; öğrenciye
Kadeş Savaşını kim yaptı diye soruyorum,
ben yapmadım diyor, öğretmene durumu
anlatıyorum, bunlar çocuktur hem yaparlar
hem de yapmadım derler diyor, kafayı yiyeceğim.
Müdür Bey: Siz hiç kendinizi üzmeyin Hocam,
bunda merak edilecek birşey yok, şimdi
Bakanlığa bir yazı yazar ve Kadeş Savaşını
kimin yaptığını sorarız... Tarih Öğretmeni
aldığı yanıt ile oracığa yığılıp kalmış ve
Müdürden bir hafta izin almış...
Bir hafta sonra Bakanlıktan bir yazı:
Bu yıl ödenek olmadığı için Kadeş Savaşı
yapılamayacaktır. Bilginize...

Hiç yorum yok: